Jenergy
ROOSTER

ONDER VOORBEHOUD!
downloaden

FITNESS Jenergy-1 en Jenergy-2:
maandag t/m vrijdag 08.00 - 22:00
zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

Maandag:
9:00 BodyBalance (Nina)
9:00 Shape (Jenny/Gino)
11:00 Zumba (Gino)
12:00 SeniorFit (Gino)
18:00 Zumba (Naomi)
18:30 NEW! Ashtanga (Reinier)
19:00 NEW! Boksen (Chris)
19:00 Spinning (Jeroen)
20:00 NEW! Jenergy Restoring Flow Yoga (Reinier)
20:00 BodyCombat (Sangeeta)
20:15 Bootcamp (Fabian)
21:00 Bodypump (Sangeeta)

Dinsdag:
9:00 NEW! vanaf 30 okt Pilates (Ksenia)
10:00 Hatha Yoga (Ksenya)
11:00 Zumba Easy (Gino)
12:00 SeniorFit (Jenny)
18:00 Boksen kinderen (Wugar)
19:00 Yin Yoga (Nina)
19:00 Shape (Jenny/Gino)
19:00 Boksen (Wugar)
20:00 Boksen (Alpha)
20:00 Spinning (Teun)
20:00 Pilates (Nina)
21:00 AfroZumba (Gino)

Woensdag:
9:00 Shape (Jenny/Bianca)
9:15 Ashtanga Yoga (Iris)
10:00 Step (Bianca/Lars/Jenny)
10:30 Yin Yoga (Iris)
11:00 Salsa Solo (Gino)
12:00 SeniorFit (Daphne)
13:30 Streetdance Kids (Sarah)
18:00 Spinning (Teun)
18:00 BodyBalance (Nina)
19:00 Zumba-Sh'bam (Naomi) (t/m 19 dec)
19:00 Circuit (Teun)
20:00 Mindful Yoga (Zdenka)
20:15 Bodypump (Lars/Rob)

Donderdag:
9:00 Shape (Jenny)
9:40 Buik training 15 min (Jenny)
10:00 Spinning (Vincent/Jenny)
10:30 Yin Yang Yoga (Nina)
12:00 SeniorFit (Gino)
18:00 Boksen (Wugar)
18:00 BodyCombat (Jelmer) t/m 18 okt
19:00 Bodypump (Jelmer) t/m 18 okt
19:00 Shape (Jenny)
20:00 Zumba (Berry)
20:00 Boksen (Alpha)
21:00 Spinning (Jeroen)
21:15 Yin Yoga (Felix) (t/m 18 okt)

Vrijdag:
9:00 Shape (Gino/Jenny)
10:00 Bodypump (Rob)
10:00 Pilates (Ksenia)
11:00 Salsa Solo (Gino)
12:00 SeniorFit (Alpha)
19:00 Kickboksen (Wugar)
19:00 Yin Yang Yoga (Iris)
20:15 Spinning (Iris)

Zaterdag:
9:00 Shape (Jenny)
9:45 Ashtanga Yoga (Iris)
10:00 Bodypump (Jelmer)
11:00 Spinning (Teun)
11:15 Shape Ballet Barre (Nina) t/m 27 okt
11:15 NEW! vanaf 3 nov Flow Yoga (Nina)
12:30 AfroZumba (Gino)

Zondag:
9:00 Spinning (Vincent)
9:30 Hatha Yoga (Patrycja)
10:00 Kickboks (Wugar)
10:00 Zumba (Berry)
11:00 Mindful Yoga (Zdenka) (t/m 21 okt)
11:00 Bodypump (Jelmer)
12:00 Bootcamp (Caroline)
12:15 Salsa Solo (Gino)

Beschrijving Groepslessen

Slim & Shape Yoga
Staat voor stressvrij én in-shape zijn
Stressvrij: Bijna iedereen ervaart stress. Het is iets waar we allemaal van af willen. Tijdens de Slim & Shape Yoga lessen leer je een paar technieken die je tijdens je dagelijks leven kunt toepassen zodat je stress kunt reduceren.
In Shape: Je leert een aantal effectieve technieken die je kunnen helpen om sneller en makkelijker in shape te komen.

Ashtanga yoga
is een krachtige en dynamische vorm van yoga voor een sterk en energiek lichaam en een heldere geest. Deze vorm van yoga bestaat uit een vaststaande reeks houdingen (genoemd de primary series) bewegingen en ademhaling lopen synchroon.

Yin Yoga
Yin yoga is erop gericht om je bindweefsel en gewrichten te versterken en te versoepelen, vooral rond het heupgebied, het bekken en de onderrug.
Bij yin yoga worden houdingen langer vastgehouden (tussen de 3 en 5 minuten). De houdingen worden op een passieve, maar wel intensieve manier beoefend. Zo heb je veel tijd om je lichaam beter te voelen, je grenzen te verkennen en steeds een beetje verder te gaan. In tegenstelling tot Restorative yoga ervaar je in de Yin houdingen een diepe stretch en voel je het effect van de houding vooral als je weer uit de houding komt. De houdingen werken kalmerend en hebben een meditatief effect op lichaam en geest. Veel deelnemers voelen zich aangesproken door het rustige en ontspannen karakter van de yin yogalessen.

BOOTCAMP training is lekker buiten sporten waarbij je je gehele lichaam traint. Onder professionele begeleiding werk je in groepsverband op een leuke manier aan je kracht, coördinatie en conditie. Bootcamp is een zeer effectieve trainingsmethode om snel fit te worden en vet te verbranden.

Steps bestaat het grootste deel uit een leuke step-choreografie en het laatste 10 min spierversterkende oefeningen. Door het gebruik van de step verhoogt de hartslag wat deze les uitermate geschikt maakt om de conditie te verbeteren en vetten te verbranden. Een geschikte les voor beginners en gevorderden.

Hatha yoga
De klassieke vorm van yoga waarin een evenwicht tussen inspanning en ontspanning centraal staat. In een hatha yogales wisselen dynamische en verstilde houdingen elkaar af. Er wordt geoefend vanuit een naar binnen gerichte aandacht. Door deze rustige, meditatieve houding is er ruimte om waar te nemen en te ontspannen in wat zich van binnen voordoet. Fysieke en mentale grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verruimd, wat zorgt voor een groter, innerlijk draagvermogen en meer vitaliteit.

Yang Yin Yoga
In deze Yogavorm beoefen je eerst actieve, krachtige houdingen, waarin je vooral je spieren traint (Yang). Als je opgewarmd bent geef je je in de Yin Yoga voor langere tijd over aan de houdingen. In de Yin Yoga versterk je je bindweefsel, je gewrichten en je energie. Je komt in een meditatieve staat van bewustzijn.
Zowel in de Yin als in de Yang houdingen werk je mild en met respect aan je eigen grenzen. Je krijgt meer energie, meer lichaamsbewustzijn en je voelt je helemaal in balans.

Bodybalance is de workout met yoga, tai chi en pilates, die flexibiliteit en kracht opbouwt en waardoor je je gefocust en kalm voelt. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig opgebouwde serie rekoefeningen, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

SeniorFit Spierversterkende oefeningen voor uw hele lichaam voor senioren. Het lichaam wordt strakker en spieren, botten en gewrichten sterker. ( als een rustige Shape les gegeven)

Bodyattack
Deze intense intervaltraining is een combinatie van aerobics-bewegingen en oefeningen gericht op kracht en stabilisatie. Dynamische instructeurs en krachtige muziek motiveren een ieder om zijn of haar fitnessdoelen te bereiken, van de weekendsporter tot de echte hardcore-deelnemer!

Body-Pump
Een krachttraining les. Met de hulp van een barbell en dumbbells worden er tal van oefeningen gedaan op muziek.
De standaard onderdelen van een Body-Pump zijn warmingup, squats, borst, rug, triceps, biceps, lunges, schouders, buikspieren en uiteindelijk een cooldown.

Spinning
Word fit en slank op de spinningfiets. Staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets met een lekkere, opzwepende muziek. De hoogte van de weerstand van het fietswiel kun je ook zelf afstellen, waardoor je zelf de zwaarte en het tempo van de training kunt bepalen.

Pilates
Pilates verbetert de flexibiliteit, goed voor het versterken van de spieren en heeft een positieve invloed op gewichtsverlies, gezondheid en lichaamshouding.

Combat
Een energieke les, geïnspireerd op de Oosterse vechtkunst en put uit een breed scala aan disciplines, zoals Karate, Boksen, Taekwondo, Tai Chi en Muay Thai. Het is een fitness les gebasseerd op martial arts en niet andersom, dus voor ieder toegankelijk.

Zumba
Zumba is een combinatie van fitness- en dansbewegingen op swingende en opzwepende Latijns-Amerikaanse muziek. Zumba is niet moeilijk. Je hoeft niet eerst pasjes te leren en te onthouden. Gewoon kijken en meedoen!

Shape
Spierversterkende oefeningen voor uw hele lichaam. Het lichaam wordt strakker en spieren, botten en gewrichten sterker.

Boksles/Kickboks
Altijd al lekker willen boksen, maar om een of andere reden nooit aan begonnen? Dan is nu uw kans!